lördag 2 oktober 2010

Stalljobb!

Härliga helg, soliga helg, åh det är så skönt att vara ledig och då menar jag ledig... Det är inte så lätt att vara ledig trots att det är helg, för det är så himla lätt och sätta sig vid datorn och jag ska bara göra det och det och det o.s.v. Det bästa är att verkligen ha bestämt något att göra, helst åka hemifrån. Förra helgen var vi ju i Stockholm och då blev det inget jobb för min del i alla fall i, tyvärr får man ta igen det sen i veckan, men, men man måste försöka ta lite ledigt.
Idag har jag varit och jobbat lite i Tuna, alltså inget skoljobb, utan i stallet hos Agneta. Vi har lagat staket och satt upp nya eltrådar runt hagarna. Efteråt fick vi en lektion och jag red Mia, ponnyn som jag red mycket förra terminen. Det var en underbar dag, solen sken och vi jobbade så svetten rann så när det väl var lektion var jag rätt trött. Men en riktigt härlig dag och det är faktiskt riktigt skönt med lite kroppsjobb ibland...:)

Källeberg Tuna!

Dessa staket behövde lagas upp med lite ny eltråd...

Här har jag snickrat och lagat staket idag!

När jag kom hem från stallet så var Dick i full färd med att möblera om. Vi har nu äntligen fått hem mitt nya skrivbord så nu var det dags att flytta om en del. Alltså skrivbord och datorn in i Elinas gamla rum och teven in där datorn varit. Och så blir det ju alltid en massa merjobb när man börjar flytta, som att städa och rensa alla lådor och hyllor i det gamla skrivbordet o.s.v. så vi har haft fullt upp till sena kvällen. Nu sitter jag alltså i mitt nya arbetsrum och skriver detta lilla blogginlägg... Och det är riktigt mysigt...:)


Hoppas nu på en fortsatt trevlig helg kära bloggläsare!

KRAM!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...