torsdag 7 oktober 2010

Frustrerande kväll!

Min favvodag idag eller i alla fall kväll... Som sagt ridning i Tuna, Källeberg...:) Denna regniga höstkväll hamnade lilla Marie på en ännu större häst än den jag haft tre gånger tidigare. Jag känner väl inte riktigt att jag har ben och så till dessa stora hästar, men jag tycker verkligen att det är både roligt och utmanande. Kvällen till ära Pretty Woman, kallad PW, en riktigt stor och vacker häst, dryga 170 cm i mankhöjd.

Tyvärr lyckades jag väl inte så bra med denna donna, väldigt känslig och det blev rätt mycket fajt, jag irriterad och hon blev lite stressad. Åh, suck, pust och stön vad snabbt det går att få ner självförtroendet i botten. Det som gått så bra med Blomman och så platt fall idag... Trots det tyckte dock Agneta att det gick ju bra periodvis, det värmde väl något. Men, men skam den som ger sig, det är ju just detta man lär sig på. Men jag måste erkänna att kvällen har varit rätt frustrerande och träningsvärken lär göra sig påmind imorgon, men trots detta givande...:)

"Om du inte bestiger berget får du ingen utsikt över dalen"
KRAMAR från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...