söndag 3 oktober 2010

Helgen för kort!

Hej hopp! Nu är helgen slut och en ny härlig vecka att se fram emot. Synd bara att jag inte hade några timmar till på helgen för den har liksom inte räckt till... Jag har suttit rätt länge med min andra pimuppgift som är att göra en power point och uppgiften i sig är inte svår men det tar tid att leta godkända bilder att publicera, det ska animeras, redigeras och sätta berättarröst till. Det är jätteroligt, men det har tagit tid, för övrigt blev jag godkänd på min första uppgift...)
Sedan håller jag på att öppna en klassblogg till vår fyra och det har också strulat lite och då tar det tiiiiid... Sådan tid att jag inte hunnit med en massa annat som jag skulle har gjort t.ex. skrivit kartläggningar till några elever, men det är väl tur att jag har en del att göra i veckan. För faktiskt så är denna vecka en helt vanlig vecka, ja nästan i alla fall förutom en avstickare till ishallen där eleverna ska åka skridskor och så ska jag på en föreläsning tisdag kväll om läs- och skrivsvårigheter och den är på Näs och är helt självvald...
När jag satt med min gode vän datorn var Dick och hjälpte Elina och Christopher att tapetsera. De hade köpt en jättefin mörklila tapet med blommor på för att ha som fondvägg, jättesnygg...:) Jag var där och kikade en sväng och gav Elina ett par nystrukna panelgardiner till deras kök och så satte vi upp dem innan jag begav mig hemåt igen. På kvällen kom de hem till oss och vi bjöd på hemgjord pizza.
Dick, Offe och Leif (Offes pappa) jobbar för fullt...
Hoppas er helg varit lugn och skön!
Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...