fredag 29 oktober 2010

DRAMA!

Fredag, fredag, fredag så skönt...:) Eleverna har nu fått ett efterlängtat och behövligt höstlov, men inte riktigt vi... Veckan innan lovet avslutades på allra bästa sätt med ytterligare en Ronjatemadag.... Jag hade ansvar för gruppen sv/drama och vi hade så himla kul såååå:) Jag skrattade och riktigt njöt av dessa underbara elever. Alla som hade valt denna grupp gillade säkert drama, vilket märktes och gjorde ju inte dagen sämre precis, men roligt var också att jag idag upptäckte nya sidor hos några elever. Det är ju så när när man får spela andra roller, då kan man bli en helt annan och verkligen kunna spela ut...:)

Vi började i alla fall dagen med olika dramaövningar bl.a. blindstyre och discostatyer, oj vad de spelade ut när discomusiken kom igång haha... Efter det var det dags för lite olika repliker ur Ronja som de fick träna på och spela upp, och som var jätteroligt att se, jag blev riktigt imponerad..... helt fantastisk dag alltså....:)



WOW vilka discostatyer!

Imorgon ska jag faktsikt tillbringa några timmar på Astrid Lindgrens skola, ja jag vet att det är lördag, men jag tänkte att jag skulle få någta dagar helt LEDIGT på höstlovet. Det är ju alltid så här när man ska ha utvecklingssamtal efter lovet.... så därför får jag slita innan istället. Jag ska ju till Stockholm och tillbringa ett par dagar med äldsta dottern som man minsann inte träffar så ofta... ja och då vill jag ju inte tänka på jobb...


Hoppas ni mår bra fina bloggläsare!

Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...