tisdag 19 oktober 2010

Lilla pappa♥

Ibland saknar jag min lilla pappa så att det värker i hjärtat... Det var så mycket som han inte hann med i sitt 64 åriga liv. Varje gång jag har mina tjejer hemma och får rå om dem båda två och jag får känna denna enorma stolthet så tänker jag att det är så synd att deras morfar inte hann få känna samma stolthet. Han var givetvis jättestolt över dem medan han levde, men att få se dem växa upp och bli vuxna och denna enorma målvetenhet och vilja som döttrarna har, få se deras pojkvänner och deras gemensamma hem. Ja det är så mycket han inte fick uppleva, han hann ju inte ens träffa sitt tredje barnbarn, lille Linus, så synd så synd...:(

Jag saknar min kramgoa pappa♥ och jag tänker väldigt ofta på honom. Nu i somras var det 8 år sedan han försvann ifrån mitt liv och han lämnade ifrån sig ett stort tomrum i mitt hjärta...

Innan Johanna skulle åka hem till Stockholm så var vi och besökte graven med lite nyplockade höstastrar. Det är en vacker plats kyrkogården och nu på hösten sprakar det av vackra färger där uppe, det är också en väldigt fridfull plats...:)





Nu är det så där tomt och tyst i lägenheten igen och Dick sa i söndags kväll när vi satt framför teven, "Nu är det tyst och tomt igen. Ska det va så här?" Och det är väl det de ska, så tyst så tyst så det ekar i vår stora lägenhet...... Undrar var tiden har tagit vägen alltså?????????????
"Det gäller att vara tacksamma över det vi har
och inte otacksamma över det vi saknar"
Kram till er alla bloggläsare och må så gott i veckan!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Ja, usch, sorg kan verkligen göra sig påmind, och just att förlora någon så tidigt måste kännas extra jobbigt! Men något vi kan vara stolta över i Vimmerby är ju kyrkogården, där har dom verkligen lyckats skapa ett rum av ljus o värme!

Ni verkar haft en toppenhelg med alla hemma! Härligt!

KRAM

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...