torsdag 15 oktober 2009

TORSDAG

Så här ser det ut i kyrkparken i mitten av oktober. Vilka färger!!! Det är denna granna bild jag har som utsikt när jag sitter hemma och läser eller sitter framför datorn. Jag tog mig faktiskt en lunchpromenad idag, men passade på när solen var framme. Nu börjar det redan skymma och det är sååå himla kallt så jag avböjer nog min kvällspromenad... Har heller inte varit på friskis denna vecka för det har som sagt varit en massa andra möten, men jag har promenerat istället.




Imorgon när jag läst klart har jag tänkt att putsa mina fönster och förbereda tills jag ska sätta upp mina jättevackra gardiner, de ska bara sys upp nu, SEN blir det så himlens fint... Nu ska jag fortsätta att läsa i "Den multikulturella skolan", en bok där olika lärare berättar om sin undervisning med elever med annat modersmål än svenska, och jag börjar redan få ett annat förhållningssätt. Det märks tydligt att vi hela tiden bör förkovra oss i vårt yrke, det är så lätt att stagnera annars. Jag har inte tänkt att bli den där lärare som gör som den alltid har gjort...

Sedan är det väl dags att börja fundera på min flummiga hemtenta som jag inte förstår ett jota av. Har aldrig känt mig så dum, men någon gång ska väl vara den första, haha...

Ha en skön och avkopplande torsdagskväll, för imorgon är det fredag igen!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...