tisdag 13 oktober 2009

Spruta på gång!!

Har äntligen bestämt mig för att ta sprutan mot Nya influensan som den heter. Har velat länge, från början skulle jag absolut ta den, sedan tvekade jag när man hörde om kvicksilver och det ena med det andra, men nu ska jag i alla fall ta den. Vi kommunanställda får den gratis och vi är ju som sagt rätt utsatta som träffar barn och vuxna hela tiden. Synd bara att att det inte blir förrän vecka 50, då kanske man redan hunnit fått influensan, ja, ja tiden får utvisa...

Förresten vilken hemsk start jag fick på dagen idag, vaknade 7.25 och kl. 8.00 började vårt ledningsmöte, åhh jag har varit helt lustig hela dagen. Men det gick alla fall, en migräntablett gick det dock åt för att klara mötet till 13.00, två lektioner och en elevgenomgång med rektorn.

Har gått promenader både igår kväll med Dick och ikväll med Ann, men huu vad kallt det är. Idag åkte både halsduk och pannband fram...

Man får ta dagen som den kommer kära bloggläsare!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, det är ett svårt beslut att ta, sitter här med Majas blankett, men nu har vi bestämt oss för vaccin och så får det bli, men funderar som du att man har väl hunnit fått influensan snart innan sprutorna kommer...om det inte är den jag haft nu, längesedan jag varit såhär dålig, men har ju inte haft feber och förkyldning, hade feber först, i bara ett dygn sedan blev jag förkyld??!

ja, ja...spruta får det bli!
Kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...