lördag 3 oktober 2009

Klippt gardintyg!

Ytterligare en innedag, men den har jag förgyllt med att ta tag i mina gardiner, eller rättare sagt tyget till dem. Idag fick Dick hjälpa mig att klippa till sex stycken gardinlängder som var 3,30 m långa. OJ, vad tyg det var, tur att vi har ett stort rum att vara i hihi... Nu är det bara att sy dem också, men som sagt Annika ska ju hjälpa mig. Min symaskin har blivit lite knäpp så jag törs nog inte använda den till detta mästerverk.


Nu ska jag göra mig iordning för lite samkväm hos Peter B och Christina. Elina ska vara chaufför ikväll. Hos Peter brukar det alltid vara en del av både det ena och det andra och framförallt brukar man få skratta en hel del...
Fortsätt att njuta av helgen!
Kramar Marie!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Vad fint det blev i lilla rummet, mer i stil som du sa, skönt att fått upp lite på väggarna, har inte fått till något sånt här hemma ännu :/
Oj vad gardintyg, tur du har proffshjälp då :)
Ha en skön Söndag!
KRAM från Annso

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...