måndag 26 oktober 2009

Fika med gamla gänget!!

Vecka 44 innebär höstlov för eleverna, men inte för lärarna, i Vimmerby i alla fall. Men det kan vara skönt att få lite planeringstid utan elever också. Jag jobbar ju som sagt bara 50 % så det blir bara halvdagar för mig. Jag startade dagen med en morgonpromenad och sen började jag 10.00. Vi hann med lite planering innan 13.00 då vi hade en föreläsning "Sverige demokraterna på frammarch i Sverige"... Ja det var intressant att höra historiken hur våra nazister på 80-talet idag står i fina kostymer och menar att vi ska bevara Sverige svenskt.. huuu jag får rysningar...

Efter föreläsningen var det dags att träffa Anna, som jobbade med oss för ett par år sedan men är nu tillbaka i Målilla... Vi försöker hålla kontakten och eftersom Anna har höstlov tog hon initiativet till en fika i V.by. Anders, Petter och jag mötte upp henne på Storgatan 48. Roligt att träffas. Anna hade en liten rund och go mage, bara dryga 3 veckor kvar:) Så mysigt!!!

Imorgon jobbar jag nog heldag och blir då ledig onsdag, bra va!!!

Kramis på er alla!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...