torsdag 29 oktober 2009

Tjejträff!!

Nu har jag lite höstlov, om man nu kan säga det när lovet infaller på mina dagar som jag har till studier. Men faktiskt har jag varit väldigt effektiv föregående veckor så att jag har kunnat unna mig lite ledigt. Varje morgon denna vecka (utom tisdag) har jag gått promenad och sedan suttit länge vid frukostbordet och njutit. Jag har varit hos frissan, läst egenvald bok äntligen, Camilla Läckbergs nya "Fyrvaktaren" fikat, gått på stan, Ann och jag besökte Sacco (secondhand) och varit på tjejträff. Ja, lite av varje har veckan inneburit och det är en dag kvar, får se vad det blir:)

Igår kväll blev Ann, Mia och jag bjudna på lite tjejträff hos Annika. Det blev en väldigt trevlig kväll med mycket prat, fniss och god mat. Trerätters med skagensmörgås till förrätt, fisksoppa till huvudrätt och varm fruktsallad med smält vit blockchoklad och glass till efterrätt. Mums, så gott det var, jag var alldeles proppmätt när jag gick och la mig och lika mätt när jag vaknade, så det var riktigt skönt med morgonpromenaden idag.
Mia med efterrätten!!
Imorgon kommer Johanna och Nicke hem, åhh vad vi längtar!!! De har inte varit hemma sen i somras. Så det blir en Smålandshelg med samkväm och ALV marken. Hörde också att lillasyrran skulle ta med henne på en ridtur. Det smittar av sig som sagt, för nästa vecka ska Elina och jag börja på ridskola, JIPPIE!!
Många kramar till alla trogna bloggläsare!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...