onsdag 21 oktober 2009

ONSDAG, mitt i veckan.....

Det är onsdag, mitten i veckan, slutet av oktober, 60 dagar kvar till julafton och alltså en ganska trist och intetsägande period. Men jag och alla omkring mig mår bra och det är huvudsaken. Johanna hoppas jag på att hon får ett jobb där hon tjänar lite pengar, jobbar just nu gratis, vilket inte är rättvist. Elina har haft en vecka utan jobb nu, men det är nog bara tillfälligt, Christopher jobbar lite helger åt Pernilla på Mossebo, och snart får han fullt upp med julborden. Och jag jobbar på med mina 50 %, vilket fortfarande känns lustigt, men så här får det bli detta läsår, för förhoppningsvis fortsätter jag plugga nästa termin också.

Jag ska imorgon börja att skriva om ett skolprojekt som ska vara över ett helt år och handla om kulturmöte, fördomar och rasism. Jag ska helt enkelt beskriva vecka för vecka hur jag ska lägga upp detta samt koppla detta till all litteratur som jag läst. Så nu går jag och funderar och funderar på hur och vilka ämnen jag ska skriva om. Men jag har kommit på rätt många idéer och det blir nog svenska och religion först och främst. Detta är alltså denna uppgift som jag har framför mig nu i den kurs jag läser, det är inte lite vi ska få med, men jag har till v.47 på mig...

Ha det gott
kram Marie!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, just nu känns verkligen dagarna bara som en väntan på julen, ska bli så skönt att varva ned ett par veckor och ladda batterierna, men innan dess, plugg, jobb, dansuppvisning o allt vad det är!

Ha en jättebra helg!
KRAM från Ann-Sofie

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...