lördag 12 september 2009

Skogsarbete!!

Idag var det dags att hjälpa mamma att röja lite i skogen, hon har också nästan tomt på ved i vinter. Ja, sånt får man ställa upp på när man är dotter till en skogsägare. Det var bara att starta upp Fergussonen och ge sig ut på maderna. Kändes lite segt att ge sig upp på lördagsmorgonen, men sedan gick det av bara farten och dagen har varit helt toppen, med fint väder, hårt arbete, glada skratt och trevligt sällskap, vilken dag det blev...

Linus o Karin arbetar!!
Dick arbetar och snart är kärran full!

Här kommer mor min på sina ägor!!

Bäst av allt är väl ändå fikat!!

Här visar Dick o Leif upp sina skador, stackare!!

Hemma med full last!

Leif och Dick!

Dags för kapning, Dick o Karin jobbar för fullt!

Nu känns kroppen alldeles mör och jag är helt slut, så det blir ingen bio ikväll heller. Nu blir det istället räkor och vin för bara Dick o mig... Elina och Christopher är på kräftskiva hos Offes pappa. Så nu blir det MYS!!!
Ha en mysig lördagskväll alla ni som kikar in här!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...