lördag 26 september 2009

SURPRISE VIGSEL!!

Idag skulle vi i all enkelhet åka till Linköping med min bror och Karin och äta på restaurang, och där skulle även Karins syster Helen och hennes man Stefan möta upp. Men vad händer??? Jo, Elina ringer och väcker oss från Eken (hon jobbar) och säger att Peder och Karin ska gifta sig för det står i Vimmerby tidningen. Jag upp och kollar och mycket riktigt, vi ska alltså på vigsel:)
Efter ca. en timma ringer Karin och säger att jag och Helen ska vara vittne till deras vigsel i Von Lingens Gård i gamla Linköping. Det var alltså att snabbt tänka om, kläder, present, kamera, kort och telefonen som ringde stup i ett o.s.v. Som sagt 14.00 står vi i ett kapell eller museum i gamla Linköping och blir vittne till min lillebrors bröllop. "Jag hann före dig" är det första han säger, hihi... Vi är väl inte så tidiga någon av oss, Peder och Karin har varit tillsammans i 20 år, så så snabb är han inte... Men tårar i ögonen fick jag i alla fall och Helen hon stortjöt :)
Så här glad var Linus när han skulle gå på mammas och pappas bröllop!!
Tjusig i sin nya kostyn på väg genom Gamla Linköping!!







Bröllopspresenter från alla oss i familjen och från Reda Nova (Peders jobb) som hade hunnit få med en present på rekordfart, hihi...


Bröllopsparet med sina systrar som var vittne!!


Efteråt åkte vi till Ekoxen för middag, och en jättegod efterrätt. Det var så mysigt och trevligt, och givetvis var Linus med hela tiden, men han skulle sova hos Helen och Stefan i natt medan Peder och Karin var kvar på bröllopssviten på Ekoxen.
LYCKA TILL Peder och Karin!!!

2 kommentarer:

Peder Hillström sa...

Surprise syster!!!
Det var väll en trevlig överraskning vi hade? Tack för en trevlig dag, och för den fina presenten. Och tack för att du har fixat här på bloggen så att våran hemliga lilla vigsel kan bli åtkomlig för alla :)

Din käre bror med familj.

Ann-Sofie sa...

Vad kul med surprise :) Alltid lite pirrigt och spännande, låter som en toppendag!
Superfina presenetr fick de också!

KRAM

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...