tisdag 22 september 2009

Ett yrke som pendlar!!

Tisdagen är nu gången och det händer inte så mycket i mitt liv så här i veckorna. Det blir rätt intensivt med jobbet i 2,5 dag, man ska vara på topp trots att jag inte varit där på flera dagar. Något som är frustrerande är att när jag är borta sker en del förändringar tills jag kommer, och det blir som sagt aldrig som jag tänkt eller planerat. Men, men det sägs att det är så här att vara resurs, och sedan är jag inte där så mycket... Det är väl bara at ta seden dit man kommer!!!

Igår slutade jag 14.oo, hann att käka och handla och sedan cyklade jag tillbaka till jobbet för ett samtal. Ett samtal som faktiskt tog musten ur mig resten av kvällen och faktiskt dagen efter också. Så är vårt jobb, det pendlar mellan att vara världens bästa till att undra vad har jag valt för yrke??? Men tur att man har kollegor att bolla med, förr var en lärare alltid ensam om sina elever... Ikväll gick i alla fall Ann och jag spåret och det kändes skönt att ta ut sig på lite motion istället... Sedan blev det idol framför teven, lite surfande och sedan natti, natti.... Tänker på Elina som nu är i full gång med att arbeta, och vi säger hej och god natt till varandra imorgon bitti.
KRAMAR MARIE!!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, det är verkligen tufft att vara lärare emellanåt, skönt att gå spåret sedan då, och hoppas samtalet leder till något bra till slut!
Nu är tjejorna bättre mot Maja, men jag ser ändå småsaker, att de är på henne, men så länge inte hon är ledsen och nu när alla är medvetna om det, hoppas jag det avtar!
Ja.. Maja och Ellinor funkar jättebra ihop!

Mamma hade visst jobbat med Elina ett pass, tyckte hon var jätteduktig :)

KRAM från Annso

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...