söndag 6 september 2009

Äntligen ALV!!


Jag har haft ett helt sommarlov och inte kommit iväg till ALV en enda gång, det är inte klokt... Men å andra sidan är det inte speciell roligt att vara där mitt i semestern och trängas med tusentusentals turister. Jag ville i alla fall dit och se Emil i Lönneberga, alias Jon Lundahl, och eftersom han spelar även på eftersäsong så är han fortfarande där. Så sagt och gjort idag var jag med Lena o Tommy och vi fick en helt underbar dag i ALV. Det var mycket lugnt och skönt och faktiskt kom solen fram och värmde oss ordentligt.
Jon var så duktig, och han passade verkligen som en liten Emil med huvudet i köttsoppeskålen, han hade också en väldigt duktig Ida... Jag fick också se Nya Pippamiljön och ett par uppträdanden där också, de var också himla bra. Fantastiskt med Hoppetossa som kommer seglande på vattnet, och vilka duktiga sångare och skådisar det var med i det programmet. Jag kommer nog aldrig att växa ifrån ALV, har nog varit där varenda år i 10 år...




Kära ni som kikar in ha en skön söndagskväll!!

KRAM Marie!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Det är jättesvårt i Street 8-10, då hälften är jättebarnsliga och några är duktiga...men, men har redan pratat med Charlie o Matilda om det...

Ha det bra!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...