fredag 4 september 2009

Studier på födelsedagen!!

Ja igår var det den 3 sept och min födelsedag, men då var det också kursintroduktion i Växjö och det är ju obligatoriskt så det blev studentliv i Växjö istället för födelsedag. Och eftersom jag inte firade min födelsedag i år så är jag ju fortfarande 43 år. BRA VA!!!

Kursen verkar i alla fall vara jättebra, men väldigt krävande. Mycket litteratur och mycket uppgifter...Men litteraturen verkar dock bra. Jag har ju som sagt tjuvstartat med Mobergs 4 delar (ca 1600 sidor). Det blev dock lite tung start med invandrarpolitik och religioner i Sverige, men givetvis intressant... På kvällen sov jag hos Christina Brodin, min fd jobbarkompis som flyttat till Växjö, och hon hade ordnat det så mysigt på min födelsedag med en jättegod bagels med skinka och fetaost m.m. och en mycket smarrig chokladmuffins. Det var riktigt roligt att träffa henne, och vi hade en hel del att prata igen... Nu ska vi äta plankstek ropas det...

Ha en riktigt mysig fredagskväll alla ni som tittar in på min blogg!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...