onsdag 16 september 2009

Inspirerande studiedag!!

Hej alla bloggläsare!
Nu har jag gjort mina 3 arbetsdagar och har nu 2 pluggdagar kvar, det känns verkligen lustigt. Igår var det ju studiedag och idag halvdag så jag har inte träffat eleverna mycket denna vecka. Och vår studiedag igår var verkligen inspirerande, för på eftermiddagen fick vi lyssna till Gunilla Hammar Säfström, svenskaläraren från programmet 9A, vilken människa... Ja, att lyssna på henne var mycket givande. Hon sa bl.a. att vi vet aldrig vem vi har framför oss, så döm inte iförväg... Det är så lätt att vi dömer folk innan vi känner dem och vem vet det kan vara en blivande statsminister... Hon pratade också om lärares förhållningssätt gentemot eleverna och inom arbetslaget, som jag också vidhåller är så viktigt och vidare hennses tydlighet, både i språket och kroppshållning och inte minst hennes sätt att ta fram elevers styrka, höja dem och tala om att just du kan det här och du är duktig o.s.v. Ja, av henne kan man lära och ta till sig. Min förebild verkligen!!!

Förresten för att få skryta lite, i måndags kom en före detta elev till mig och talade om att hennes nya svenskalärare är så lik mig. Jaha, sa jag menar du utseendet? Nej, hon är lika bra som dig i att förklara sa hon... Åh, vad jag blev glad, detta får jag leva på ett tag nu. Att vara tydlig gentemot eleverna är något jag alltid strävar efter och här fick jag lite bekräftelse på det.

Kramar från mig till dig!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Vilken härlig kommentar att få! Kan tror det värmde :)

KRAM

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...