söndag 20 september 2009

Underbar helg!

Nu har det gått några dagar sedan jag besökte bloggen, men dagarna har gått i ett och ändå har jag haft det så avslappnat och skönt. Vädret har ju varit helt fantastiskt!! I torsdags och fredags satt jag och läste lite på balkongen men mest satt jag och skrev på min första hemtenta i invandringspolitik, vilket inte var helt lätt eftersom jag skulle skriva om förändringarna i 1900-talets invandringspolitik i Sverige, utifrån en bok på 285 sidor och två föreläsningar som skulle bli två sidor, dessutom 1,5 radavstånd. Det var verkligen inte lätt, och givetsvis lyckades jag med ett par rader extra, hmm. Alltid mitt dilemma!!

På fredagskvällen var vi på Moliljan i Målilla och firade Dicks chef Dan som fyllde 60 år. En rätt trevlig tillställning med helt fantastisk god buffé och god efterrätt. Det var kanske lite stelt med en del pampar, men man har inte roligare en man gör sig och vi var inte hemma förrän halv tre... Det var faktiskt en hel del roligt folk också, och det är så fint där på Moliljan, och jag fick höra att det blir julbord där i år. Så det blir ett besök i decemer igen...

I lördags gick Dick och jag med Ann och Willy och besökte gymnasiet som hade öppet hus. Väldigt fint, men jag blev inte jätteexalterad. Hultsfreds gymnasium renoverade förra året och vissa delar där är minst lika fina... Sedan tog vi en solig fika på vår balkong och såg på folkvimmlet Vimmerby till kl. 14.00 då dog det genast och Vimmerby torg blir helt öde. På kvällen kom Anders "Ragge" och hans Tilla och vi käkade räkor. De håller just nu på och rensar hans mors hus, hon gick tyvärr bort i tisdags efter en tids sjukdom, så efter begravningen kommer vi inte se mycket av dem här.

Och när söndagen stundar fortsätter solen att skina, och tyvärr blev det inget kyrkoval, är för dåligt insatt för att ge min röst, TYVÄRR!! Men jag fick med Dick en sväng tilll skogen, och jag fick en sådan där fridfull eftermiddag igen, åhh det är så härligt, och faktiskt kom vi hem med en halv kasse svamp och lite blåbär.

Jag jobbar bara halvtid nu och har där med mycket mindre hemjobb, och jag har hittills kunnat hålla studierna till mina lediga dagar i veckan, och därför kan jag njuta av mina lediga helger...

Kanske inte bästa skogsbil idag, men det gick!!
En del av skörden idag!!!

Vackra, vackra vyer!!!
Vilken underbar höst vi har haft hittills. Jag njuter verkligen av att gå och strosa i skogen, höra tystnaden och andas in skogsdoften, mmmm... Jag längtar också efter att rida när jag går där och strosar, för just i dessa Storebroskogar har jag haft många underbara ritter, och jag kan riktigt läääängta, det var så länge sedan... Och mitt när jag går där hör jag klappret av hästhovar och Sofia i Rostorp dyker upp på sin unga valack, och jag får snosa in hästlukten och kela lite med honom...
KRAMAR MARIE!!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Mmmmm, måste kännas skönt att kunna koppla av från jobbet på helgerna!

KRAM från Annso

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...