onsdag 2 september 2009

Livet är föränderligt!

Visst är det så att livet är föränderligt hela tiden. Först var vi boende i Storebro under småbarnstiden, sedan kom tonårstiden och snart var vi stadsbor igen och jag hade omskolat mig o.s.v. Men det fortsätter liksom hela tiden att förändras runt mig. I höstas flyttade Johanna till Stockholm, det är tufft när barnen flyttar ifrån en. Samtidigt blev vi hastigt uppsagda från huset och skulle snabbt ha ett boende som visserligen blev bra, och när jag skulle börja arbeta var vi ett nytt arbetslag och det tog ett bra tag att komma in sig med varandra. Ja snacka om föränderligt sa jag då.

Men denna höst verkar blir precis lika dan. Johanna har vi flyttat i Stockholm och är sedan en tid är hon sambo där, och hon ska nu börja jobba, Elina har tagit studenten och tampas med vikariat, resursteam och arbetsförmedlingen och hon är desperat emellanåt. "Välkommen till verkligheten", sa jag till henne. Och så har jag börjat om med en ny klass (fyra) och ett nytt arbetslag igen, och så ska jag bara arbeta halvtid som resurs och studera halvtid, och imorgon åker jag på introduktion till kursen i Växjö, vilket jag ser fram emot. Ja, sånt är livet, och allt är föränderligt hela tiden och det är bara att gilla läget...

Ha det så gott ett par dagar för jag blir kvar i Växjö!!
Kramar Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...