torsdag 10 september 2009

Pluggar medan solen skiner!!

Idag har det varit riktigt varmt och soligt ute och eleverna på Astrid Lindgrens skolan (år 4-6) har varit i Södra Vi och haft skololympiad, men jag var inte med och skötte höjdhoppet som jag gjort i tre år, och inte har jag varit ute i solen heller. Vad har jag gjort då? Jo, suttit inne och läst och läst och läst... och inte något speciellt roligt precis. Faktiskt lite synd att vi fick börja med en rätt tung och tråkig bok om invandrar- och invandringspolitik. Många bra saker som jag lärt mig men också mycket som känns lite långt borta. jag är faktiskt lite orolig för hemtentan på boken och föreläsningen som vi hade förra veckan i Växjö. Jag får skärpa mig för att komma ihåg vad jag läst. Tur att jag kan blanda läsningen med Pela boken, usch väldigt tragiskt med dessa hedersmord... men, men imorgon är det bara att fotsätta, och faktiskt har jag suttit och läst en del på balkongen...

Det är lugnt och skönt här hemma alla fall, Christopher är hos sin pappa denna vecka och Elina bara jobbar och jobbar. De ringer in henne hela tiden på Eken, så vissa dagar har hon dubbla pass... Jag ser i alla fall fram emot en solig helg då jag inte ska plugga, får se hur länge jag kan hålla mig...haha!!! Ikväll blev det ett träningspass med step på friskis, och det kändes bra, för förra veckan blev det bara promenader.

Kramar!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...