fredag 25 september 2009

Flickan som lekte med elden!!

Idag har jag jobbat på min hemtenta i religion och det har gått ganska bra, men efter halva dagen kände jag att jag kunde ta lite ledigt. Det blev att ta ut Alfan för lite inköp av mat, hämtade paket, ett med böcker (nya Läckberg till Elina och kurslitteratur) och ett med tyg, 21 meter tyg är äntligen inköpt så i höst ska det sys gardiner. Min underbara vän Annika har lovat att hjälpa mig, och lite proffshjälp är ju aldrig fel. Sedan har jag gjort höstfint vid pappas grav, känns skönt... När jag kom hem satte jag hela familjen på städning, Offe, Elina, jag och Dick sprang om vartannat med dammsugare, moppar och rengöringsmedel, hihi.

En njutbar scen där salander hotar advokat Bjurman!!

Sedan var det dags för mig att göra kvällsmat, Afrikansk kycklinggryta med couscous blev det idag. Och efter det var det äntligen biodags. Tyvärr hade jag innan hört att "Flickan som lekte med elden" inte skulle vara så bra. Men vilken tur att det var fel, jag håller inte alls med. Filmen var helt enkelt skitbra, kanske vissa av skådespelarna inte var så bra, men de två timmarna gick hur fort som helst. Vi gick men Ann, Willy, Mia och Anders och de tyckte precis likadant. Boken är ju så otroligt bra så filmen kan ju aldrig jämföras med den. Men Noomi Rapace spelar karaktären Lisbet Salander så bra, och scenen med Per Oskarsson (Holger) och Salander tycker jag är så himla fin och för att inte tala om sexscenerna mellan Lisbet och hennes flickvän. Väldigt bra gjort!!! Jag är mycket nöjd och väntar med spänning på den tredje och sista delen...

Njut nu alla av den underbara helgen som vi har framför oss!

Kramar Marie!!

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jag är för dålig på att gå iväg på bio, har precis sett ettan! Men längtar till tvåan på dvd då, hehe, nångång till jul kanske jag kan säga vad jag tycker då ;)Men tror som du, den kommer va jättebra!

Ha en jätteskön Lördag!
KRAM från Ann-Sofie

Anonym sa...

Hälsa Elina att jag har Camilla Läckberg på min lista som jag ska ringa upp på jobbet. Tyvärr har jag försökt ringa en massa gånger men hon svarar inte ;) någon gång får jag nog tag i henne, och då vet jag en som blir avundsjuk :)
/Johanna

Marie sa...

Åhh, din lilla fuskis till syrra! Du måste spela in samtalet ;) Ska börja på hennes nya bok på tisdag när jag är ledig! Älska!
/Elina

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...