tisdag 30 juni 2015

Solen ger energi!

Nu har det blivit sommarlov "på riktigt" och då menar jag förstås att det blivit sommarlovsväder, helt underbart. Solen skiner och det har också kommit lite sommarvärme och då  mår jag så bra i min själ och helt plötsligt fylls energin på. Vi passade på att göra ett bryggbesök i söndags och det kändes så somrigt när jag gick där på ängen och plockade smultron som fanns hur mycket som helst av :)
Efter denna soliga helg samlade jag i alla fall på mig energi så i måndags, trots rätt molnigt så putsade jag alla fönster, städade badrumsskåp, tvättade, bakade bullar och började plocka med kläder till Greklandsresan :)

Igår kväll kom också Johanna hem för en knapp vecka semester... Så lite hinner vi väl träffas innan hon kommer hem för en riktig semester i slutet av juli... Hon har nämligen fullt upp med att träffa kompisar och sätta ögonfransar :) Idag åkte vi ut till Fågelhem där Elina och Johannas vänner kom på besök. Jag stannade en stund för lite Timomys och bebisgos :) Ikväll kom min vän och kollega Maria hit för att få ögonfransarna förlängda. Innan hann vi prata av oss lite och ta ett glas vin på vår soliga balkong :)

 KRAM
/MARIE

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina smultron :-)
Har ni en egen smultron äng vid bryggan?
Ser ljuvligt ut, njut av sommaren och värmen
Med vänlig hälsning Rosalita

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...