måndag 8 juni 2015

Sista veckan slutar snopet!

Ja nu var det då dags för sista veckan för eleverna innan sommarlovet. Nu kan man ju inte riktigt fatta det när man sticker ut näsan, för det är ingen sommarlovsvärme precis. Men nedräkningen har i alla fall börjat och det är massor som ska fixas så här i slutspurten sista veckan, Idag har vi firat att vi är så bra och att det gått så bra i femman, så vi såg film ner i teatersalen på Kulturskolan, Mio min Mio som är vårt Astrid Lindgrens tema :) Himla trevligt var det. Sedan blir det att packa och slutföra alla ämnen, träning inför kyrkan pågår för fullt, genrep på onsdag, och genomgång av både läsförståelsetester och matteprov och så måste vi ju packa och städa klassrummet....

På fredag har vi skolavslutning i kyrkan, vilket man alltid ser fram emot, det är ju liksom pricken över iet. Men vad händer då? Jo jag får inte avsluta läsåret med mina elever för att jag råkade befinna mig på Coop när ett grovt knivrån ägde rum. Så jag får istället infinna mig i Kalmar Tingsrätt :( Riktigt snopet måste jag säga, vilken dag att ha rättegång på.... :)

Kram alla fina bloggvänner!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...