onsdag 17 juni 2015

SOMMARLOV!

Tjoho, idag har jag gått på mitt efterlängtade sommarlov :) Nu är det väl inte så att det är något sommarväder att prata om, men jag är i alla fall ledig och det får väl bli till att boka en Greklandsresa för nu saknar jag värme och sol mer än någonsin. Man fick ju lite försmak av det i helgen och det gav minsann mersmak :) De här sista dagarna har jag sammanställt det sista i infomentor, städat klassrummet, plockat undan för Bullerby cup, rensat papper och städat lådor, så himla skönt att få tid till det, det är inte ofta jag hinner sådant. Så nu mina vänner kan jag gå på sommarlov med gott samvete, så nu syns vi inte inte på ett tag A-L skolan :) :) :) :)
Igår hade vi kollegor på A-L vår årliga sommarfest i VOK. Innan festen var vi några som samlades hemma hos min kollega Maria där hon bjöd på goda sommardrinkar... Det kändes som en riktig sommarkväll då kvällssolen spred sin värme över oss....

Efter några goda sommardrinkar i solen hos Maria cyklade vi vidare till VOK för att möta upp flera kollegor. Väl där var elden redan igång och snart så var det dags för att grilla..:) Det som är lite synd med den svenska sommaren förutom ett ostabilt väder är ju de jädrans myggen och knotten och de hade även hittat till VOK, så när det var färdiggrillat fick vi gå in och sätta oss. Men vi hade det lika trevligt där och det var ett glatt gäng som hade letat sig hit och det blev både musikquiz och dans till dunkande discotoner :) efter maten... Förutom detta var det många glada skratt och som vanligt jättetrevligt att träffas utanför skolans väggar ..... Framåt midnatt blev det en kylig cykeltur hemåt...

Glad sommar önskar jag er alla fina bloggvänner!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...