tisdag 23 juni 2015

Sommarlovet kunde ha börjat bättre!

Sommarlovet började väl inte på bästa tänkbara sätt, trots ett trevligt besök i Oskarshamn med Ann. Jag var där och hämtade mina glasögon och sedan shoppade och åt vi i ett soligt och varmt Oskarshamn. Men det kunde dock ha börjat bättre....

För i söndags vaknade jag av att det kändes som jag hade sträckt mig på insidan av låret, men tänkte hur har det gått till? För jag hade ju verkligen inte gjort något, och inga små grodorna på midsommarafton heller :) Det kändes, men var väl inte mer med det, tänkte att jag hoppar över promenaden så blir det nog bättre och så börjar jag med mina sommarlovspromenader morgonen efter. Tyvärr var det väl inte bättre morgon efter heller, men jag hade ju bestämt mig att börja promenaderna så sagt och gjort jag gav mig iväg. Måste väl erkänna att det inte gick så jättebra, det gjorde rätt ont. Men väl hemma var det bara att fixa till sig och sedan hämta upp Ann. Lite smått haltande strosade vi omkring på Oskarshamns gator och hade det trevligt och så klart spenderades en del pengar på smått och gott bl.a. ett par nya sommarskor och en sommarklänning. Mina nya glasögon plus solglasögon på Specsavers kändes också mycket bra :)

När kvällen kom kändes det faktiskt värre i låret och det strålade liksom upp i ljumsken och vissa rörelser smärtade som knivhugg. Natten var inte alls rolig, då jag vaknade flera gånger av att det värkte och varje gång jag vände mig kom dessa knivhugg och det gjorde så ont att det sökte mig och jag blev illamående. På morgonen ringde jag sjukvårdsupplysningen för att höra vad de trodde, men hon tyckte jag skulle ringa vår hälsocentral som vidare tyckte jag skulle åka direkt till Västervik för de hade ingen tid och hon tyckte inte jag skulle vänta för det kunde vara något ljumskbråck. Så sagt och gjort Dick fick agera chaufför, eftersom hon sa att jag inte fick köra själv. Väl där så var det alla fall inte så farligt som befarat. Både läkaren och ortopeden var överens om att det var en inflammation i lårbensfästet, så nu går jag på värktabletter igen. Var nu detta kommit ifrån är en gåta, men nu får vi bara hoppas att det inte blir långvarigt.
Ja som sagt det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Dessa regndagar hade jag tänkt ta hand om hemmet, städa skåp och förråd m.m. Istället ligger jag i soffan med en bok, inte så dumt det heller, men vill ju så klart vara frisk och kunna njuta av mitt sommarlov... :(

I söndags bokade vi äntligen vår resa, har ju avvaktat för ev. prissänkning, men inte läge för det i år då fler än vi vill fly till solen. Jag hade span på Samos och Skiatos, men det lutade mest åt det sistnämnda. Men i söndags när vi skulle boka så var alla resor just det datumet vi skulle åka borta, så nu blir det Samos. Nu blev jag ju så klart väldigt glad att det inte var så allvarligt med mig, för visst kom tankarna idag att vi kanske inte skulle komma iväg... Greece here we come again! :) :) :) :)

Ha det gott!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...