onsdag 10 juni 2015

Snart!

Jag säger bara snart sommarlov, alltså så trött jag är.. Det händer så mycket saker hela tiden så just nu är jag helt matt. Även eleverna är helt slut, det har varit hårdkörning in i det sista. Idag packade vi ner det sista i kassar och städade bänkarna. Imorgon är det slöjd och film och på eftermiddagen lämnar vi klassrummet och ger oss ut på grönbete, där vi tänkt avsluta läsåret med lekar, trivsel och glass. Imorgon får jag också ta avsked från eleverna då jag ska på rättegång på fredag :(

Idag hade vi som tur vad genrep i kyrkan så jag fick se alla 60 stå där och sjunga Hereos, jag rös verkligen så fint det var, de är så duktiga att sjunga och sedan är de ju rätt många också...:) Himla tråkigt att missa skolavslutningen i kyrkan, det är efter det som man liksom fattar att läsåret verkligen är slut... Nu ser vi fram emot en solig och härlig dag imorgon så att femman kan sluta med flaggan i topp. Nästa läsår ökar vi med minst 7 elever så vi närmar oss 70 stycken, men det tar vi tag i nästa termin.

En annan sak i dessa soliga tider är ju att vi går i väntans tider, vilken dag som helst kommer en ny liten varelse att födas, åhhh vad vi väntar och längtar...

Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...