lördag 6 juni 2015

Härliga dagar i Hörestadhult!

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen, vad veckorna går fort, galet fort och som sagt denna har inte varit något undantag... Måndag och tisdag rusade ju iväg då vi var iväg och sedan hade jag en vanlig dag i onsdags, och torsdag och fredag åkte jag och några kollegor till vår skolskog Hörestadhult. Vi hade beställt fint väder, vilket vi också fick och dessutom hade vi det mycket trevligt.

När vi är i Hörestadhult har vi lektioner fast då ute i naturen så klart, och vi brukar ha olika stationer där eleverna får snurra runt. Så också dessa dagar och jag hade hand om dramagruppen, då vi tränade och spelade upp scener ur "Mio min Mio" som är vårt Astrid Lindgrens tema i år. En annan station jobbade med praktisk matte och den tredje jobbade med NO och håvade insekter. Eftersom vi är så många elever i femman så åkte vi med 30 stycken på torsdagen och resterande 30 på fredagen. Till lunch grillade vi hamburgare, vilket smakar extra gott ute i naturen :) Vi fick två fantastiskt härliga dagar i vår skolskog med mycket trevliga elever och också sista besöket detta läsår...

Ha nu en riktigt skön och trevlig helg!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...