lördag 20 juni 2015

Midsommar då allt händer!

Jaha mina vänner nu vet jag nästan inte var jag ska börja för här har det hänt så mycket de senaste dygnen. Jag hann som sagt bara att avsluta mitt arbete för dagen för att gå på sommarlov så ringer Elina och talar om att hon har haft värkar till och från hela dagen så det är nog dags snart. Efter att ha gjort köttbullarna till midsommar åkte vi och hämtade Timo. Klockan var rätt mycket så det var nästan dags för läggdags med en gång. Han sov gått hela natten medan jag sprang upp flera gånger för att kolla mobilen. Klockan fyra skrev Elina att det varit 20 min mellan värkarna nästan hela natten men nu 10, men de ska invänta säger de i Västervik. Klockan sex kom nästa och de skulle fortfarande vänta för det bara var 10 min mellan, men till sist klockan 8 fick vi meddelandet att de åkte.

Ja så nu hade Timo och jag en hel dags väntan på bebis. Vi hade dock fullt upp, vi var på bibblan och lånade Timo böcker, satte blommor på gammelmorfars grav och handlade m.m.
Kvällsmys
Frukost
Ja dagen den gick och vi hörde inget förrän framåt eftermiddagen och då var det 3 min emellan så nu skulle nog bebis komma snart. Sedan hörde vi inte mer och klockan 23.00 började mormor bli lite smått nervös. Jag ringde förlossningen men så klart de får inte säga någonting. Vid midnatt la jag mig med mobilen avstängd under kudden så att inte Timo skulle vakna om de nu skulle ringa.Jag kunde givetvis inte somna. Rätt som det var 00.40 vibrerade det under kudden och jag springer ut från sovrummet och ja ÄNTLIGEN, nu var hon född vår allas lila MILA.... tre minuter efter midnatt föddes hon en liten midsommartjej och allt hade gått bra, trots att det varit väldigt utdraget och Elina hade haft värkar i nästan 2 dygn.... 

På midsommarafton morgon vaknade vi och myste ett tag i sängen och jag visade Timo sin lillasyster innan vi gick upp ... Sedan blev det frukost med jordgubbar och lite senare kom moster Johanna och Nicke. Vi hade fullt upp hela förmiddagen med att förbereda midsommarlunchen som även Annika och Per anländer till :)

När vi sitter där och fikar hör Elina av sig och säger att de får åka hem,helt galet hon är ju inte ett dygn, det är andra tider nu :) Så efter ca en timme dyker de upp och jag får se och hålla den lilla prinsessan, vilken lycka :) Moster och Nicke njuter också av det lilla underverket :)

Nästa anhalt denna hektiska dag då allt händer blir Abygatan hos Ann o Willy. Där blir det grillat och allmänt trevligt hela kvällen på deras inglasade altan då regnet vräker ner denna midsommaraftonskväll...

Ha en fortsatt härlig midsommarhelg!
Kramar från en lycklig men lite trött mormor!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

GRATTIS MORMOR! Underbart! Ta hand om er... Kramar Mimmi

Marie sa...

Tack snälla Mimmi! Det är helt underbart, hon är så fin :)

Kram på dig!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...