onsdag 24 mars 2010

GRATTIS DICK!

Hipp Hipp Hurra till Dick på hans 50-årsdá!
♥♥♥
SURPRISE!

Ja, nog blev det en överraskning alltid... Han hade inte misstänkt någonting:) Så det blev lyckat med vår lilla surprise, men han blev faktiskt lite orolig över jobbet... "Men lugna dig", sa Elina "mamma har fixat ledighet"... "Men jag skulle göra massor nästa vecka och jag ska besikta bilen och"..., irrar han. Lite chockad tror jag hihi.... Men han blev så glad och vill inte något heller än att ge sig av.

12 vackra glas och 2 karaffer från Reymyre av Dan o Fia!
Från arbetskamraterna, och snällt att jag fick vara med också!!Goda flaskor från arbetskamraterna!

På jobbet blev han riktigt uppvaktad med jättefina glas från Reymyre av Dan och Fia och resten av gänget hade samlat till en massage (mer blåmärken, hihi) och en låda med mycket goda drycker som alla är av Dicks smak... sedan blommor.

När Dick kom hem från jobbet åt vi en god middag med lövbiff och potatisgratäng och till fikat dök familjen Lundahl upp med en vinflaska och pengar... Jag tror Dick tyckte det var en bra dag... Hans föräldrar kom upp en snabbis med en blomma. Syskonen och Kalle och Mona kommer en dag i påsk och firar lite:)

Fam. Lundahl på besök!!
Dick, Jannike och Elina!

Jon och Lena!
Jag tror som sagt han är nöjd över dagen, han ville inte göra något stort och det blev alldeles lagom. Många sms har det blivit och att alla som satt i cafeterian på Focushuset sjöng för honom när han kom var väl inget, eller :) Hans jobbarkompisar gav honom en sak till... jo en behövlig sak om man är vaktmästare, EN SNÖSKYFFEL....med greppvänliga handtag haha.... Det var väl passande???

Ta hand om er och varandra!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötpappa där på morgonen. Kul att han blev så uppvaktad. Jag ringde till honom på jobbet och då hade de precis sjungit för honom på focus :) /Johanna

Marie sa...

Ja det blev en riktigt bra dag för honom, och alldeles lagom tror jag. Förutom det på focus det blev lite för mycket :) haha... Roligt tycker jag!!!

Barcelona here we come!!!

Puss och kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...