fredag 19 mars 2010

Kamerastrul

NU HAR JA FÅTT NOG.... på min gamla kamera alltså. Jag har verkligen gillat den, trots att den alltid har strulat med batterierna. Ena gången håller batterierna hur länge som helst och andra gången är de slut direkt, något galet är det... Och eftersom jag gillar att fota skulle det också vara roligt att ha en kamera med bättre upplösning och zoom, och så klart batterier som håller. Igår började jag titta på nätet och hittade en bra (tror jag) Nikon som dessutom hade lång batteritid och det tyckte jag passade mig, för eftersom jag haft min struliga batterikamera tycker hela min släkt att det är jätteroligt när Marie säger "Oj nu är batterierna slut", hihi...

Kamera från net on net
med 12, 1 megapixlar och 15x zoom

Ja när vi sedan skulle iväg och rida igår så bytte jag batterier i min kamera och tog med den så vi kunde fota lite innan Elina slutar. Jag tog några kort på min häst i stallet och när vår ridskolelärare Agneta skulle ta på oss så vips slog den av, det var droppen kan jag säga... Så hem och först ringa min bror Peder om råd och sedan beställde jag denna underbart vackra kamera, och för en gång skull la jag lite pengar på en kamera, för nu ska den vara bra :)

Må så bra!
Kram Marie!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Jättekul med ny kamera, vi har inte ångrat oss en sekund sedan vi köpte vår Nikon...! Grymt bra bilder och batteriet räcker lääääääääänge, hihi!

Ha en jätteskön helg!
KRAM

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...