onsdag 10 mars 2010

Längtan!!

Åhh vad det är underbart med dessa soliga dagar!!! Jag har verkligen saknat ljuset, och tänk att man kan börja gå på asfalten och underbart att lyssna till detta vårliga takdropp...och helt plötsligt känner jag mig piggare och gladare...:) Men just i dessa tider brukar jag surfa runt som mest för att kolla in sommarens resmål, men detta har icke skett. Vet faktiskt inte riktigt varför, för en längtan kan jag lova att jag har. Men jag känner på mig att börjar jag surfa så fastnar jag för Kreta igen...:) Inget fel i det men skulle vara roligt med något annat, kanske Montenegro eller Kroatien, som jag sagt i 3 år, men eftersom det är så mycket dyrare så har det blivit Kreta istället. Jag längtar i alla fall till sommaren, jag har ju faktiskt mitt egna lilla paradis också....
Borstingen "sommarparadiset" och lugnet!!
Och så Kreta förstårs!!!
Så härligt med dessa underbara varma kvällar!!

Idag har alla barnen i skolan varit lediga och vi lärare har haft planeringsdag, vilket är mycket behövligt. Det börjar bli dags för att skriva skriftliga omdömen också, och det krävs en hel del
planering inför det. Men jag arbetar ju bara halvtid så det blev att gå hem vid 12.30 för att läsa grammatik, Jippie!!!!
Nu ska jag ta och ringa min bror, han fyller nämligen 40 år idag, så ett
STORT GRATTIS LILLEBROR!!!
Ta vara på solen och ljuset fina bloggläsare!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...