söndag 27 december 2009

Annandagen

Igår var det annandag jul och det var 5 år sedan tsunamiolyckan. Min morgon bestod i att se nyhetsmorgon som handlade om just detta. Många tankar går till alla anhöriga till de drabbade och många minnen av denna otroligt hemska naturkatastrof spelades upp igen. Jag glömmer nog aldrig när jag stängde på teven för 5 år sedan och man fick höra om denna otroliga våg som ska ha dödat flera hundra, ja siffran bara steg för varje timme och det blev en dag sent att minnas. Vi hade ju dessutom pratat om att åka till Thailand just på annandagen, men jag hade precis gått ut lärarhögskolan och visste inte om jag skulle få något jobb så vi tänkte avvakta till året därpå. Vi har som sagt fortfarande inte kommit iväg, denna katastrof förtog lite av den stora längtan, men någon gång ska jag dit

Efter ett par timmar när jag i alla fall tagit mig samman för dagen blev det att duka långbord för 25 personer. Det är nästan hela Svensson släkten och det har varit tradition några år att de kommit till oss på annandagen för lite knytis. Det är nämligen bara här hos oss som vi alla får rum. Så 17.00 började dem ramla in och det blev julmat, ostkaka och grädde och fika och en hel massa andra aktiviteter som dansmatta, tennis, bowling, boxning, rock`n roll och mycket mer hade kvällen att bjuda på. ♥ ♥



Morfar Steve med Alma...

Dick med Alma...

Fabian och Johanna...

Emelie med sin lilla söta Alma...

Moa matar Alma med Fabian som medhjälpare...




Ellinor, Johanna, Nora och lilla Alma...

Så här glad blev Moa när Elina kom hem från jobbet...

Frisören Moa gör inbakad fläta på Elina...

Och på Johanna...

Nicke och Linus rockar loss med Per vid förstärkaren...

Gurra boxas...
Ja, nu är denna dagen är över för i år. Vi får se hur det blir nästa. Det är ju alltid roligt att träffas, det blir verkligen inte så ofta. Vi saknade dock några av de 15 kusinerna, Emma och Oskar från Hultsfred och fyra kusiner från Vena, men det är som sagt inte lätt att få ihop alla. Nu är det ju förresten slut på hela julen...
Hoppas att ni alla haft en lika underbar julhelg som jag har!!
Vi hörs!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...