fredag 18 december 2009

Julgodis igen!

Är inte dagens foto underbart så säg?? Jag som sagt brukar fota den vackra kyrkparken med jämna mellanrum, som jag har utanför min arbetsplats, vid datorn alltså och idag var det det vackraste vintervädret på väldigt länge. En blå himmel, med solen som reflekterade sig i den vita snön och termometern som stod på -6 grader. Det skulle ju vara alldeles fantastiskt om det skulle kunna vara så här fram till jul...

Dagen idag har varit fartfylld vill jag säga. Jag gick upp i ottan, hihi... och började med att se adventskalendern med Elina, sedan trillade jag köttbullar och sedan var det givetvis dags för mina studier, så ett par timmar satt jag och skrev inlägg på datorn. Efter det åkte Elina och jag ett par ärenden på stan, hem och bakade en julkaka och sedan åkte vi vidare till brorsan för lite samkväm, mat och julgodis produktion. Det var så himla trevligt, mamma och Leif var också med en sväng.

Elina doppar mandelmassa i choklad...

Karin och Linus!

Kusinerna Linus och Elina, och Christopher arbetar på för fullt ♥


LINUS den lille godingen♥
Vackra marsipanfigurer eller vad sägs??


Lilltomten med ischokladen!!
Nu är det fredagskväll och dagen har varit lite intensiv med fantastisk rolig, bara en besvikelse, Lena ringde och mår inte bra så det blir ingen Ullared imorgon, vilket ställer till det lite för mig i mina julklappsplaner, men men det får ordna sig imorgon. Det får bli en riktig stanrunda imorgon och en sväng på marken.
Njut av stunden, imorgon kan det vara försent!!
Kramar på er alla!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...