söndag 13 december 2009

Skansens julmarken

En fantastisk dag på Skansen igår:) Solen sken, en minusgrad, trevligt sällskap och en riktig julstämning, det var faktiskt bara snön som saknades... Men som sagt man är inte van vid kyla så ett tag kände jag inte alla tår hihi. Efter Skansen åkte vi till stan för att julshoppa en del. Jag kunde faktiskt ta det rätt lugnt för jag har de flesta klapparna klara. Så jag passade på att handla lite till mig själv istället... Men några klappar blev det.


Här bryggdes det öl, så då var man naturligtvis tvungen att stanna...
Nicke o Johanna framför skansen scenen!

Här ringer både Dick o Nicke och grattar sina mammor...


Här spelades det julmusik för fullt och många tog sig en svängom...
Vi var hemma i lägenheten vid sextiden och vi var precis slut. Det blev en fika med saffransmuffins, lite läsning (för mig, är ju aldrig helt ledig) sedan blev det Robinsson, räkmackor, film "Tomten är far till alla barnen" och till slut spelade vi spel. Klockan två var det i alla fall läggdags...
Stockholms hälsningar från Marie!!




Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...