söndag 22 februari 2009

Sportlovet slut

Ja, nu är det söndag och en veckas ledighet har jag bakom mig. Det har varit behövligt och skönt, men nu är det bara att rulla upp armarna igen... hm... Ska börja med Stormaktstiden imorgon! Det är lustigt men inte har man släppt taget om skolan någon endaste dag... det ligger där bak och vips så är man och planerar något, kollar upp något på Internet eller i någon bok. Ja, det är faktikst bara på sommarlovet som jag släpper jobbet helt. MEN det är tur att jag stortrivs med mitt yrke och min klass och mina kollegor och min skola ha ha.

Igår var vi i Oskarshamn hos våra vänner Anna och Stefan och åt lite god mat, drack lite vin och såg melodifestivalen. Elina var med så vi hade chaufför hem. Elina gjorde nämligen sig lite hemmastad för hon ska bo hos familjen Skedebäck i några veckor, hon ska göra sin praktik på Oskarshamns sjukhus på strokeavdelningen. Så på tisdag åker hon dit igen och ska bo inne hos Moa, som äntligen får ha en storasyster några veckor. Och Elina får bo hos två hundar, en dröm för henne.

Idag har jag gjort något jag tänkt på hela veckan, nämligen putsat några (de skitigaste) fönster. Det var ju första dagen som det var plusgrader, så det fick faktiskt bli på en söndag. Jag hängde här på stegen och lyckades faktiskt att ta de översta också. Dick var och skottade snö, han blir sååå glad när det snöar, hmm. Sedan blev vi bjudna på söndagsmiddag hos mamma, det var jättebra och riktigt gott också. Tack mamma!! Nu är det bara några små saker till imorgon som ska fixas innan det blir teve.

Ha en skön söndagskväll.
Ska jag i alla fall, framför teven med Beck!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad skönt lov det låter som du har haft mamsen :) nu är det min tur! men jag har ju får ju bara sovmorgnar, för jobbet måste ju hinnas med även om man har lov från skolan! ses i helgen!
johanna
(helloosaferide.blogg.se)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...