onsdag 11 februari 2009

En jobbig dag!!

Idag har det varit en tuff dag för mig. Jag var väl inte helt vid mina sinnes fulla bruk när jag kom till jobbet idag. Jag skulle nämligen iväg till Västervik på mammografi efter lunch. Det är väl i och för sig inte så farligt men jag skulle dit för att kolla en knöl under armen och när nu dagen var här kände jag mig jätteorolig. Har väl skjutit undan detta ur tankarna förut, men idag var det inget återvändo. Först skulle jag på medarbetarsamtal hos vår rektor Isa, och det gjorde ju inte saken bättre, men det kändes riktigt bra att få sitta och prata med henne ett par timmar och jag fick bekräftelse på att jag gör mitt arbete bra.. SKÖNT!!

Sedan bar det iväg och givetvis började det dingla ner lite snö, men det gick bra. Först mammografi, sedan ultraljud och sist åker sprutorna fram för att ta prov på knölen, och AJ vad ont den första av tre gjorde, och inte nog med det, jag blev så yr... Proverna ska skickas till Kalmar så jag får vänta ca 10 dagar till, pust. Sedan hade jag tänkt att åka hem, men yrslen försvann inte snarare tvärtom, och benen var vingliga och det stack i händerna. Så jag satt mig i cafeterian med en kopp kaffe och tänkte om jag faller ihop är jag i alla fall på sjukhuset. Jag fick vänta dryga halvtimmen sedan åkte jag hem. Men jag mår inte bra, känner mig alldeles vimmelkantig och svag. Undrar om de kom åt någon nerv eller någonting?? Hoppas verkligen att det släpper till imorgon. Jag ska ju vandra med eleverna till Hörestadhult och då kan jag ju inte vara yr och svag. Får väl ringa Västervik om det fortsätter.

Tur att inte alla dagar är som denna, ... och jag hade ju i alla fall ett trevligt samtal med Isa... man får se det positiva med allt. Kram till er alla!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie...usch, vilken dag du haft, håller tummarna för bra provsvar!!!
Maja trivs inte alls på Vimarskolan, då känns det ju så onödigt att ligga och köra på henne...så då får vi komma till Storebro på två studiedagar, men det får bli tor o fre efter lovet...kan inte ta ledigt denna vecka, eftersom Maja varit sjuk!
Hamnar efter för mycket!

Hoppas du känner dig piggare!
Kramar Ann-Sofie

anneli sa...

Hej Marie!
låter otäckt det där med knöl i bröstet:(men det kommer att gå bra.
Kram Anneli

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...