måndag 16 februari 2009

SPORTLOV!!

ÄNTLIGEN sportlov!! Det har varit en väldigt avslappnad helg när man visste att man inte skulle jobba på måndagen, annars är det alltid en hel del att fixa på helgen. Sportlovet började i alla fall riktigt bra med en fika med Ann och Mia på Storgatan 48 (mitt över gatan ha, ha) så det var inte så långt, men vi hade en långfika och satt och snackade en massa. Sedan hämtade vi Sickan (Mias hund) och gick en sväng i det soliga vintervädret.

Ja, sedan fick jag minsann ta tag i den engelska litteraturen. Jag läste ett kapitel ur Pinter och det var riktigt bra, det handlade om hur viktigt det är med att prata och lyssna på engelska i början av inlärningen. Jag funderar också en massa på vad jag ska göra för något i det nya projektet "ämnesintegrering". Jag har precis avslutat de förra projektet "IKT" i undervisningen så efter lovet ska eleverna få spela upp sina Photo Story för kompisarna, och nu ska jag tänka ut nästa, hmm. Ja, ja jag kommer säkert på något.

Jag ska i alla fall njuta och tänka på mig själv en hel del detta lov. Ha det gott och ni som har sportlov njut av ledigheten och ta hand om er!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...