söndag 15 februari 2009

Så blev Alla hjärtans dag 2009

Alla hjärtans dag blev en solig och härlig vinterdag och jag tog mig en skön förmiddagspromenad. Jag var på pappas och Louis grav och tände ljus och la dit en ros. Gick till Ica och köpte Elina och Dick varsin ros. Sjäv fick jag ingen för Dick visste inte att det var Alla hjärtans dag. Men min kära mor kom med en härlig bukett tulpaner och vi fikade med vaniljhjärtan.
På kvällen var vi bjudna till Annika o Samuel och dit kom även Lena och Uffe Bexell. Annika är ju så duktig på att styra till det och till förrätt fick vi en hjärtans smörgås, varmrätten bestod av en potatisgratängbädd med fläskfilé på, och till efrerrätt varma päronhalvor med smuldeg på och till det glass. Kvällen gick fort när man har roligt och trevligt så vid två tiden gick vi hem i den 10 gradiga kylan.




Ha en skön och fridfull söndag!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie...vilken trevlig kväll ni verkar ha haft, Annika o Lena är ju också så trevliga!
Vad spännande med Johanna o gå på casting! Hon skulle göra sig perfekt i musikvideos!
Visst var det kul med Lili o Sussie!!!
Ha ett skönt lov!
Kramar Ann-Sofie

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...