lördag 31 januari 2009

Växjö helg!!

Hej!
Nu var det helg igen, och egentligen skulle vi ha åkt till Växjö redan på fredags eftermiddagen. Men det är ont om tid ibland, och vi har många sjuka så jag lovade att jobba extra på eftermiddagen. Inte hela sanningen, för vi har tvekat hit och dit om helgen, och Liselotte och Emma avböjde helt och Ann och jag bestämde till slut att enbart åka på lördagen.

Så det blev en lugn och skön fredagskväll. Vi åt grillad kyckling och dottern åkte till Pumpen. Vi blev ensamma men då kom Mia och Anders kom på ett överaskande besök. Vi blarrade, såg lite Lets dance, drack ett glas vin och Mia skickade låtar till min mobil. Så det blen en riktigt trevlig kväll. Tack Anders för gesten med vindrutetorkaren, ha, ha...

På lördagmorgonen blev det att gå upp i ottan och hämta upp Ann för att sedan dra iväg med kommunens hyrbil. Inga problem att hitta trots att vi aldrig kört själva. Men jag fick en bra beskrivning av Liselotte. Tack!! Väl framme så fick vi den lilla skaran 15 pers är helt superbra dag. Så mycket matnyttigt på en dag har jag nog aldrig fått. Christina som hon hette pratade enbart på engelska så man är helt slut i huvudet nu, men sååå BRA dagen varit!! Det är synd bara att man själv får tunghäfta vid de kommunikativa aktiviteterna. Det är väl bara att träna, träna och träna, samt våga. Ann och jag pratade om att ta en tur till England i sommar, bara hon och jag så vi blir tvungna att prata.

But this day has been super, and I have learn a lot. Christina has given us a lot of communicative activities and we have practies many of them. Thank you for this day!!

Marie!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

What a great weekend :)
Tack för gratulationen!
Kram Annso

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...