onsdag 7 januari 2009

Tillbaka till verkligheten!

Ja, nu är man tillbaka till verkligheten igen. Idag har vi som tur är haft planeringsdag med arbetslaget, och det blir mycket Afrika framöver. Vi ska ha ett Afrika-tema, där vi ska integrera både Sv, SO, NO, bild och musik, det ska faktiskt bli riktigt roligt. Det var också trevligt att träffa sina kära kollegor igen. Jag ska dock fösöka att inte jobba ihjäl mig denna termin, jag har otroligt lätt för att ta med mig allt för mycket hem. Måste helt enkelt gör mer när jag är på jobbet. Jag har ju också engelskan att tänka på, för den kursen har jag tänkt att ta mig igenom nu när jag nästan kommit halvtid. Imorgon kommer eleverna och det ska bli roligt att träffa dem igen!! Vi får också en ny elev...

BUY, BUY!!

P.S Snöat i natt, är väl typsikt att snön kom nu när skolan börjar!!

2 kommentarer:

Ann sa...

Är det ett löfte att du inte ska "jobba ihjäl dig" denna termin. Det är svårt, för man vill så mycket. Men ta det lugnt, Marie. Kram Ann

Anonym sa...

Du vet de där rosa Duracellkaninerna...de som bra går och går och går...på dem finns det ett batteri som man kan plocka ur för att få dem att stoppa upp en stund! Har du kollat om det inte sitter ett sånt bak på din rygg? Ta ut det en stund i så fall och bara viiiila...Det behövs ibland. Många kramar från "kollegan på väg till Thailand för värme o vila"

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...