tisdag 6 januari 2009

Äntligen!

Nu har jag äntligen skickat iväg mitt arbete till engelska kursen. Jag kan bli galen på mig själv ibland när jag bara ändrar och ändrar, men nu sista inlämningsdatumet så fick det bara vara klart. Man blev faktiskt rätt inspirerad när man kom igång att skriva, och jag är nöjd med de referenser som jag har hittat, faktiskt en hel del.

Äntligen får jag säga om något annat också. Vi åkte till Linköping igår och Elina hittade faktiskt sig en urläcker röd balklänning. Så nu är det bekymret ur världen, SKÖNT!!

Nu är det bara att ta itu med webbsidorna som jag ska testa med eleverna. Jag har ju min favoritsida som jag testat även i skolan, det är www.britishcouncil.org/kids.htm.

Så nu när vi börjar igen ska jag testa www.readwritethikn.org/student_matindex.asp På denna sida finns det några bra länkar där man arbetar med alfabetet och bokstäver, och dem tänker vi ta itu med. Sedan ska vi sätta igång IKT projektet också, det blir faktiskt en Photy Story där eleverna ska berätta om sig själva och något de är intresserade av. Imorgon börjar vi arbeta, skönt med en dag innan eleverna kommer... Men sedan är hetset igång igen!! PHU!!

Ha det bra/ Marie!

1 kommentar:

Ann sa...

Vad skönt att ni hittade en balklänning.
Det är som du säger, imorgon börjar det och sedan är det igång, full fart i 170 "knyck". Men nu går det ju i alla fall mot ljusare tider. Ha det bra.
Ann

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...