lördag 17 januari 2009

HELG!!

Nu är det helg igen, och för första gången på länge rätt lugnt. I veckan har det varit en hel del jobb. Vi har kommit igång med ett Afrika tema, som eleverna verkar uppskatta. Jag har också hunnit varit ute och promenerad några kvällar, måste verkligen försöka komma ut mer...

Jag har dock haft något som tyngt mina axlar, hmm engelska uppgifterna... Jag har som sagt kommit igång med mitt IKT projekt med eleverna som verkligen tycker det är roligt, trots det vanliga, "DATORSTRUL". Flera elever fick börja om med sin Photo Story för att den inte fanns, blää vad tråkigt, men, men det är bara att bita ihop. Roligt var iallafall att vi snabbt lyckades få tag i 10 headset som vi ska använda oss av. Nu ska jag fortsätta att skriva på min projektbeskrivning och webrecensionen.

Har idag varit en sväng för att kolla på när våra ledare från Aktiv Ungdom har danskurs. Vi har danspedagoger från Stockholm här och gjorde en Jive liknande dans med inspiritation från 30-talet, såg riktigt härligt ut. Det var så det spratt i mina ben och jag ville så gärna hoppa med... ha, ha då skulle de allt ha fått sig ett gott skratt. Fattar inte hur de kan lära sig en koreografi så snabbt... Jag får nöja mig med att titta på och njuta!!

Ha en fortsatt trevlig och skön helg!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...