söndag 4 januari 2009

2009

Nu är det år 2009, ett år som har gått vansinnigt fort. Vi har varit i Stockholm ett par dagar med Johanna. Hon har flyttat ifrån Söder till Lidingö. Vi åkte upp i fredags med fullpackad bil, jag skojar inte den var helt fullpackad + att Dick, jag, Johanna, Nicke, Elina och Christopher var med. Vi började fredagen med att flytta ut det lilla rummet och sedan åkte vi ut med allt till Lidingö. Sedan åkte vi till Södermalm igen och gick ut och käkade kebab och pommes. Johanna o Nicke åkte till Lidingö och sov där medan resten sov i det lilla rummet på Söder. Morgonen efter var det dags att upp och städa. Vi hann med ett par vändor på stan också. Sprang och letade efter balklänning åt Elina, men tyvärr gillade hon inte den jag tyckte var sååå snygg, knallröd med strass på snörena man har runt nacken, urläcker!! Vi får nog ta en sväng till Linköping där hon sett en annan hon inte kan släppa...

Vi åkte till sist ut en sista sväng till Lidingö med det sista och Johanna. Vi åt först på en pizzeria där ute. Strax innan klockan 6 bar det av hemåt och trafiken var inget vidare, det hade snöat en del på vissa ställen. Vi var hemma 21.15.

På söndagen var det dags att jobba på med engelskaarbetet. Jag läste artikeln av Lewis o Gordon som jag missat och fick en ett par referenser till. Sedan finjusterade jag det andra en del. Nu saknar jag bara några sidhänvisningar från citat från kursplanen som jag har på jobbet. Imorgon ska det in och det känns väl ganska bra, blev kanske lite långt men Maria sa att det var okej.

See you later!
Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...