onsdag 13 maj 2015

Kortvecka!

Oj vad hände? Veckan är redan slut,  eller i alla fall arbetsveckan, som var en en kort men intensiv vecka. På jobbet är det som vanligt full fart och veckan har inneburit allt från bedömning av instruerande texter, planering till föräldramöte, muntlig redovisning av recept till gruppindelning till elevens val som går i ALMAS tecken. Vi kommer alltså att arbeta utifrån PRAESA, ALMA-vinnaren de nästkommande temadagar eller mer utifrån deras arbetssätt, där läsglädje är deras kärnvärde och det är ju underbart. :) Så där av gruppindelningar, två grupper kommer att ha bild och drama på Kulturskolan, en grupp med drama och lässtrategier på engelska på skolan, en grupp ska läsa engelska sagor för tvåorna och den sista gruppen ska göra en photostory på engelska om Vimmerbys smultronställe. Sagan som flera grupper kommer att arbeta med heter "King of the birds"....


 För övrigt har dessa dagar inneburit en cykeltur till norra Fågelhem :) Var tvungen att testa och det tog bara 20 min :) Sedan har jag hunnit träffa finaste barnbarnet, är så glad att vi har så nära nu....:) och så har jag idag tränat ett medelpuls pass på friskis:) så himla svettigt och roligt...

Trevlig Himmelsfärdshelg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, trodde ni hälsat på i Södra Fågelhem, där bor vi iaf ;) puss på dig mor! /Elina

Marie sa...

Haha jag var helt säker på att det var norra, men då får vi väl cykla till södra nästa gång :)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...