söndag 17 maj 2015

Inte som jag tänkt!

Denna helg började väl inte som man tänkt, det var verkligen inget trevligt och så klart har de ju hängt med hela helgen. Vi har scypat och skickat massor meddelande till Johanna för att hon ska få lite annat att tänka på. Hon har inte mått så bra, många tankar, tankar på att någon har hennes dator och tittar på hennes foto, dokument m.m.. Det är ju liksom rätt privat. Men hon kom iväg och dansade lite i slutet av veckan och det kändes bättre när hon kom igång med det. Hon fick ju sitta i två dagar och vänta på en "Detectives " som skulle ta fingeravtryck med aldrig dök upp, och det gjorde ju inte saken bättre :(

I fredags blev jag kallad till ett förhör till men på polisstationen denna gång och de frågade väldigt ingående om allting och vissa saker är man ju 100 % säker på men när de kommer till vissa detaljer om hur exakt kniven såg ut, hur lång? Hur smalt var bladet? m.m. blir man rätt osäker, men annars tycker jag att jag kunde återge situationen väldigt bra. När vi var klara sa polisen att allt fångats på övervakningskameran, oj tänkte jag och blev genast osäker om jag sagt något som inte stämde med filmen....Jag får inte se filmen för att jag måste vittna på rättegången och då får jag inte bli påverkad av filmen, sa han och vidare att det är bara att infinna sig. Inga ord och visor där inte....  Förövaren är i alla fall fast, men polisen sa att han var så påverkad att de ännu inte dagen efter kunnat prata med honom.:( Jag tänker massor på tjejen i kassan som inte mår något vidare efter händelsen, och så klart så tänker hon på vad som kunde ha hänt. De anställda har ju kollat filmen och där  såg de ju hur galningen verkligen försökte hugga henne med kniven...:(

Vi var också ute en snabbis i Fågelhem, och gav Timo en liten gräsklippare som inflyttningspresent och åt resten av familjen hade jag planterat tre blomkrukor med växter..:)


Helgen har varit lång med hela fyra dagar ledigt så när lördagen kom började jag bli lite rastlös, Dick har ont i knät så det var inte att ge sig ut på någon längre promenad och jag kände för att göra något, få tankarna att skingra sig, så vi bjöd Annika o Samuel med kort varsel och de hade heller inget för sig :) Det blev en trevlig kväll med lite mat o dryck och en massa prat och skratt :) Jag gjorde en tacopaj med några goda såser och en sallad och hann att slänga ihop en kladdkaka med dumle i, inte så dum faktiskt... Men den var så kladdig att jag aldrig trodde jag skulle kunna bjuda på den. Jag tänkte experimentera så jag testade att köra den i mikron en stund, för att se om den stadgade sig lite mer, men istället höll jag på att elda upp den, för det blev en kolbit och hela lägenheten blev rökfylld...

Det blev en rätt så sen kväll, så blir det när man träffar sina fina vänner och man har så mycket att prata om...:) Så idag söndag har vi varit rätt trötta och sega och vädret har ju heller inte varit de roligaste... blåst, reg o hagel :( Så för min del blev det att ta tag i stryktvätten, hu det är bland det värsta jag vet så jag tittade samtidigt på Crocodile Dandy :)


Vi lyxade också till det och gick på Lotus och åt thaimat...:) Och återigen kunde jag inte motstå deras goda chicken cashew.. Dick testade en chicken massaman som också var jättegod, men rätt så stark.
Nu har jag en riktigt intensiv men rolig vecka att vänta, vi har två temadagar, föräldramöte, sva-möte, möte om Rumskullaeleverna som också kommer på besök en dag, förstelärarmöte med rektorn och så ska jag klämma in en utvärdering av ett åp, sedan är det väl tänkt att vi ska ha lite "vanlig" undervisning också. Ja, det kommer nog kännas rätt skönt när det vankas framåt fredag lunch då man kan pusta ut.....

Önskar er en trevlig vecka!
Kramar till er!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...