måndag 11 maj 2015

En gott och blandat helg:)

Och så var helgen över igen... Jäklar vad helgerna går fort. Det har varit en helg av blandad vara. Lördagsmorgonen startade med ett tandläkarbesök, lite lustigt kan tyckas men så är det, för de ligger tydligen efter så pass att de arbetar på lördagar. Men nu är det gjort alla fall och så klart inga hål :)

Lördagen fortsatte med lite inköp av både det ena och det andra bl.a. så var jag och tog ut min hedersgåva som blev två styck väldigt fina klockor som jag blev väldigt nöjd med. Sedan intog jag köket för att förbereda inför kvällen. Då fick vi nämligen besök av Anette och Dag. Himla trevligt att äntligen träffas...) Vi hade mycket att prata om som vanligt. Menyn för kvällen bestod av en tartatell med räkstuvning och skagenröra på rågbröd och varmrätt Pad Thai med räkor och till efterrätt en riktigt söt och god Dajmpannacotta...:)
Vi startade dock med champagne, jordgubbar och lite snacks :)
Sist men inte minst söndagen som var tänkts som en lugn dag med sovmorgon och kalas för Elina, men som sagt det blir ju inte alltid som man tänkt.... För Elinas flyttstädhjälp dök aldrig upp så istället blev det att ställa klockan och ge sig iväg till Flytthem och städa :( Både Dick, jag och Tommy slet som galningar så att vi även hann med kalaset på eftermiddagen.... Men nu är det i alla fall gjort och nycklarna är inlämnade, så skönt. Så nu börjar ett nytt kapitel för Elina o Tommy.... :)
Elina hade först inte tänkt ha något kalas men jag tyckte att lite fika kan vi väl fixa nu när hon fyllde 25 år och allt :) Men visst jag förstår med allt flyttbestyr och höggravid dessutom. Jag fixade alla fall ihop en tårta mellan lördagens fix med mat och flyttstäd :)

Helgen har verkligen varit en blandning av sött o salt och nu ser vi fram emot en ny spännande kortvecka med mest sött...:) Känner mig rätt sliten efter helgen faktiskt så det känns skönt med en kortare vecka, och sedan fyra dagar ledigt. Bara synd att det inte ska bli bra väder i helgen heller, usch vad vi får vänta, skulle gärna vilja lägga i bryggan... Men men bara att bita ihop..
Kram!



Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...