söndag 31 maj 2015

Egentid!

Vilken lördag det varit, en lördag fullt av egentid och en stänk av Thailand, och då menar jag of course inte vädret :) För lördagens väder varit katastrof med regn och rusk, men det hindrade inte mig att göra dagen till min, en riktigt må-bra-dag :) När jag var på Koh Lanta var det rätt naturligt att jag tänkte på mig själv, att jag unnade mig både det ena och det andra som massage, manikyr, pedikyr, ögonfransförlängning m.m. Nu vet jag ju också att det är bra mycket billigare där, men jag har ändå inte unnat mig något sådant här sedan jag kom hem så nu tyckte jag att det var dags.

Vi har ju faktiskt några butiken här i Vimmerby med väldigt bra pris t.ex. Show Case och bredvid den en Thailändsk massage :) Och det var där jag tillbringade några timmar av lördagen och jag njöt i fulla drag. Jag började morgonen med en härlig fotvård där jag fick sitta i en skön massagestol medan mina fötter skrubbades och tånaglar målades :) Dagen fortsatte med både fina naglar och en härlig  thai- och oljemassage, och det var där feelingen av Thailand kom då jag knådades av både händer, knän, armbågar och fötter :) Såååå skönt!


För övrigt blev det ett snabbt markenbesök i regnvädret och vidare blev det dusch med peeling och toning av håret. Kvällen tillbringade jag med bästa Mia som kom på lite mingel med några glas vin, lite ost o kex och snacks innan vi begav oss till Lotus för lite thaimat och så klart blev det en väldigt god Massaman gai (kyckling) :) Vidare blev det ett glas vin på statt, innan jag intog sängen lagom till midnatt..... Alltså hur bra mår man inte efter en sådan här dag.... Min sambo då, vart har jag gjort av Dick???? Jo han har har stått i en massa köer för att ta sig till Tyskland, där han inhandlar lite goda drycker till sommaren :)
 Mias anka var verkligen att rekommendera :)

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...