lördag 30 maj 2015

Den stora dagen är här!

Äntligen var då veckan slut och det var då jag skulle pusta ut, och det lovar jag att jag gjorde också :) Vilken intensiv vecka det har varit, men så bra den slutade. Vi kan väl säga att det blev flaggan i topp. Det var ju mycket som skulle fixas in i det sista och loite nervös är man ju alltid på att tekniken är med oss och som sagt eleverna har ju inte hunnit träna jättemycket och allt skulle vara på engelska. MEN jösses vad duktiga de var, alltså vilka femmor och vilken engelska. Våra två presentatörer pratade allt på engelska, lugnt och metodiskt och kanonuttal, de eleverna som spelade teater pratade allt på engelska tydligt och bra och inga missar, alltså så stolt man blir som lärare. Och jag vet inte hur mycket beröm de fick efteråt, från alla håll, alla var lika imponerade som jag :)

Det hela började som sagt i idrottshallen där flera klasser uppträdde, det var F- år 6 som var inbjudna, och så klart våra gäster PRAESA, samt vår förvaltningschef Birgitta Sahlin. Det var ett otroligt bra arrangemang måste jag säga. där min kollega Maria Wagenius har gjort det mesta jobbet, hon är så duktig :) Efter detta blev alla eleverna bjudna på fika i cafeterian och sedan fortsatte vi i biblioteket, med bara femmorna. Där visade vi först vårat bildspel om smultronställen i Vimmerby och där hade eleverna också pratat n på engelska. Sedan var det PRAESAS tur att berätta om sin organisation för oss och de pratade jättebra och tydlig engelska så många elever förstod det mesta. Efter det var det dags för frågestund och då undrar man ju om de vågar fråga på engelska, o ja, jag trodde aldrig de skulle sluta :) Grädde på moset var att radion kom och vi fick vara med i direktsändning, några elever valdes ut att ställa frågor och sedan fick vi sjunga vår sångramsa som vi även gjorde i idrottshallen, Flea, Fly, Mosquitos :) En härlig avslutning på en helt fantastisk dag, så som sagt vi kunde pusta ut med gott samvete.
 Bildspelet om Vimmerbys smultronställen som några elever har gjort

Efter jag slutat så åkte Dick och jag direkt till Oskarshamn, till Specsavers och gjorde en ny synundersökning och så provades ett par nya glasögon, samt solglasögon ut :) Det är alltid så himla svårt, men jag hittade två som jag fastnade för och en av dem blev det, samt ett par pilotsolglasögon. Det blev också en snabb runda på stan innan vi intog en indisk restaurang och där blev det chicken korma som är så himla gott.

Väl hemma blev det ett glas vin till Let´s Dance finalen men jag tror att jag somnade tre gånger under kvällen. Och när jag väl hoppade i säng så somnade jag på direkten, så lite slut var man nog :)

Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...