onsdag 27 maj 2015

ALMA veckan!

Kan bara tala om att denna vecka är det många vettiga saker som Marie styr med, och då gäller det oket på båda axlarna, alltså jobb och hem. Full fart överallt och jag ligger verkligen inte på latsidan. På jobbet planerar och förbereder vi för fullt för PRAESAbesöket på fredag, vinnaren av ALMApristagaren. Mycket ska fixas och iordningställas och imorgon har hela showen genrep,ljudanläggningen ska upp, biblioteket ska möbleras om så att vi alla 60 femmor och vuxna får plats, datorn med bildspelet ska fram, allt till utställningen ska hängas upp, frågor ska förberedas, fikat ska fixas m.m.. Sedan fredag morgon blir det att gå upp i ottan för att möblera och fixa scenen i idrottshallen, 8.15 kommer de och några av våra elever och rektor Gudrun tar emot dem och 8.45 börjar showen :) Efter det kommer alla femmor få fika innan vi ska träffa PRAESA i biblioteket och visa utställningen och bildspelet :). Hu det pirrade till i magen ordentligt alldeles nyss när jag såg PRAESA på teven, de har ju anlänt Sverige och idag besökte de en skola i Rinkeby :)

Hemma har jag både hunnit strukit, tvättat bebiskläder som jag råkade hitta på Dicks jobb :), fixat i ordning vaggan, bakat knäcke, tränat, promenerat och lite jobb förstås och har även hunnit med lite Timo gos... Visst har jag gjort många vettiga saker denna vecka och den är inte slut än :)

Nu blir det en prommis innan solen går ner. Jag känner att jag behöver frisk luft och rensa skallen lite. 

Kram 
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...