söndag 24 maj 2015

Bara njutit, och inget vettigt gjort!

Söndag kväll och jag har haft en väldigt lugn, skön och trevlig helg och jag har bara njutit.... Det låter väl helt fantastiskt, men varför är det inte det då? Jo för då pockar det dåliga samvetet på...:( Dåligt samvete för att jag inte har gjort något vettigt, vad då vettigt kan man ju undra? När jag var på Koh Lanta njöt jag till fullo varje helg och jag gjorde aldrig något vettigt och jag hade aldrig dåligt samvete. Jag lagade ju inte ens mat, solade och badade,läste, drack fruktdrinkar, fick massage m.m. Vad är det då jag får dåligt samvete över här hemma då? På mina axlar tynger ett ok, på den ena axeln hänger jobbet, något måste väl rättas, något måste väl planeras eller bedömas o.s.v. Och på den andra hänger hemmet, något måste du väl göra hemma, städa, stryka, tvätta, plocka, putsa fönstren, och så är det stökigt i alla skåp och lådor o.s.v. Men inget är absolut tvunget att göra så varför kan jag inte bara få njuta och ha det lugnt och skönt på helgerna? I veckorna är det fullt upp på jobbet och tränar jag inte på kvällen så jobbar jag.... Kan någon säga mig varför jag ska behöva känna så här?

Denna trevliga helg började ju redan i fredags kväll då vi tjejer firade Annika på statt.. Lördag morgon kunde heller inte börja på ett bättre sätt då jag hör någon ropa mojmoj, moffa, mojmoj, moffa, åh så go han är, och sedan ligger vi och gosar ett tag till i våra sängar innan vi går upp och äter frukost...
Sedan kom Elina och hämtade oss och vi åkte till ALV, premiär för året. Så himla mysigt vi hade det och härligt att se Timo springa in och ut ur de små husen och han gillade det lilla bageriet precis som Johanna och Elina gjorde när de var små, så himla roligt att få uppleva detta en gång till :)
Lördag kväll satt jag förstås bänkad och klistrad framför teven för att se när Sverige vinner Eurovision contest :) Han var ju helt outstanding Måns, men trodde nog inte han skulle klå Ryssland så jag blev så himla glad... Bara att gratulera och känna sig stolt :)
 Mums med pannkakor och gjädde :)

Och så till dagen, då tänkte jag direkt när jag vaknade att idag måste jag väl göra något vettigt, men när jag kände den underbara värmen på balkongen så beslutade vi att ta en cykeltur till bryggan, bara ha det skönt och ta med lite lunch, samtidigt som det dåliga samvetet tyngde axlarna. Men det fina vädret avgjorde, så sagt och gjort tog vi cyklarna och åkte iväg. Nu var det inte så jätteskönt där ute, då det blåste den kalla vinden från sjön och in, men vi låg någon timme på bryggan och lapade sol, la i båten och åt vår sallad innan vi cyklade vidare till mammas stuga. Där var det mycket skönare och vi kunde ligga ett tag och njuta av den varma och sköna solen. Men jag fattar inte varför jag ska behöva känna så här.....

Nu är det sängdags och som sagt inget vettigt är gjort denna helg, men med facit i hand vad gör väl det? En ny utmanande vecka börjar och inte vilken vecka som helst utan ALMA-veckan och på fredag kommer de (PRAESA) till vår skola och det är VI i år 5 som ska ta hand om hela arrangemanget. Så återigen kommer jag inte kunna pusta ut förrän framåt fredag....

Kram och trevlig vecka på er alla bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...